Home Wystawcy Liebherr Premiera na Baumie - nowe żurawie EC-B
Premiera na Baumie - nowe żurawie EC-B

Na targach maszyn budowlanych Bauma w Monachium Liebherr zaprezentuje nową serię żurawi wieżowych Flat Top. Trzy z ośmiu modeli wyposażone są w liny z włókna, stąd w ich nazwie występuje słowo "fibre". Lina z włókna ma czterokrotnie dłuższą żywotność niż lina stalowa i umożliwia pracę wyposażonych w nie dźwigów ze znacząco wyższym udźwigiem. Ponadto jest znacznie łatwiejsza w obsłudze od liny stalowej.
Pierwsze osiem jednostek nowej serii obejmuje szeroki zakres – od małych miejskich jednostek po duże żurawie przeładunkowe.

Ich maksymalny udźwig mieści się w przedziale od 6 do 16 ton, a maksymalne obciążenie głowicy wysięgnika jib wynosi od 1,6 tony do 2,8 tony – przy pracy z maksymalnym promieniem. Przy pełnej długości wysięgnika jednostki są jednymi z największych w swojej klasie. Żuraw 125 EC-B 6 osiąga aż 58 metrów. Dwa największe żurawie z tej serii: 340 EC-B 12 i 370 EC-B 12 Fibre mają zasięg do 78 metrów. Ponadto wszystkie dźwigi są zoptymalizowane pod kątem montażu.

Opracowując nową serię producent maszyn budowlanych skupił się również na komforcie operatorów i bezpieczeństwie na placu budowy: Nowa kabina LiCAB jest znacznie większa i zapewnia większe pole widzenia. Ponadto nowe żurawie górnoobrotowe  mają nowy centralny element sterujący: wyświetlacz multi-touch. Wreszcie także nowy wygląd ze zintegrowanymi panelami reklamowymi pozwala dostrzec urządzenie z większej odległości.

Jury Bauma Innovation Award doceniło model Liebherr 370 EC-B 12 Fibre, który znalazł się wśród finalistów w kategorii "Maszyny".

Szczególną atrakcją nowej serii EC-B są żurawie 240 EC-B i 370 EC-B Fibre. Są one wyposażone w wysoko wytrzymałą linę soLITE, nad która przez dziesięć lat pracowały   Liebherr i producent lin Teufelberger.

Dzięki linie z włókna żurawie mają do 20 procent więcej udźwigu głowicy wysięgnika jib w porównaniu do żurawi wykorzystujących linę stalową. Lina z włókna ma także czterokrotnie dłuższą żywotność niż lina stalowa. Ponieważ lina z włókna waży tylko około jedną piątą stalowej liny, przewleczenie liny wciągarki jest również znacznie łatwiejsze. Ponadto konserwacja urządzenia jest mniej skomplikowana, ponieważ lina nie wymaga smarowania.
Lina z włókien zwiększa również bezpieczeństwo pracy. Elementy zewnętrznej warstwy liny zużywają się w różnym tempie, a operator wie, że nadszedł czas wymiany liny, gdy dostrzegalna staje się jej czerwona warstwa.
Operator ma teraz więcej miejsca w kabinie niż  w poprzednich wersjach kabin EC-B. Dużemu pole widzenia daje lepszą kontrolę nad placem budowy, co jest podstawowym aspektem bezpieczeństwa. Oprócz ergonomicznych elementów obsługi operatorzy docenią wiele miejsc i powierzchni do przechowywania, także uchwyt na napoje. Nowa kabina ma także kilka gniazdek elektrycznych do podłączenia małych urządzeń, jak czajnik czy radio. Oprócz standardowych gniazd 230V znajdują się tu także gniazda USB (np.na smartfony). Możliwe jest również (poprzez Bluetooth) korzystanie z telefonu w wersji głośnomówiącej lub odtwarzanie z niego muzyki.
Nowy 12-calowy wyświetlacz Multi Touch ułatwia obsługę, jest ona bardziej intuicyjna. Łączy on wszystkie urządzenia w kabinie. Oznacza to, że za jego pomocą można wykonać wszystkie ustawienia – takie jak skalowanie przy wykorzystaniu opracowanego na nowo asystenta skalowania, ustawienie rozszerzonego systemu ograniczenia zakresu operacyjnego ABB i korzystanie z kamery montowanej na wózku suwnicowym. Można również sterować klimatyzacją, radiem i wycieraczkami. Każda aktualizacja systemu Tower Crane Operating może być wgrana za dotknięciem palca.
Kabina jest dostępna w trzech opcjach – LiCAB Basic, LiCAB Air z klimatyzacją i wersja premium LiCAB AirPlus z klimatyzacją, podwójnym szybami i odchylanymi szybami bocznymi.
Powszechnie znany dwukolorowy dizajn żurawi wieżowych Liebherr został utrzymany w nowej serii EC-B. Na życzenie klienta żółte sekcje mogą być łatwo i niedrogo dostosowane do barw jego firmy. Tablice reklamowe są dwa razy większe niż w poprzednich wersjach – bez straty wysokości montażowej. Na przykład 340 EC-B 12 i 370 EC-B 12 Fibre mają dodatkowo 8,5 m kw. powierzchni reklamowej na logo firmy i hasła reklamowe z dodatkową opcją oświetlenia.

Kilka elementów górnej części żurawia zostało zoptymalizowanych do transportu i montażu: nowa kompaktowa głowica, wysięgnik i wózek EC-B są lżejsze niż w poprzednich wersjach. Ponadto wysięgnik jest teraz tak wąski, że na ciężarówce mieszczą się trzy sekcje jib. W porównaniu z podobnymi żurawiami Liebherr nawet najkrótszy wysięgnik wymaga mniejszej ciężarówki transportowej - i co najmniej dwóch mniej przy maksymalnym wysięgu. Oszczędza to zarówno czas, jak i pieniądze. Nowe żurawie zostały również zaprojektowane z zoptymalizowanymi złączami szybkiego montażu dla wysięgników i wysięgników przeciwwagi, aby uczynić montaż jeszcze łatwiejszym, a przede wszystkim bezpieczniejszym.

Nowa seria EC-B optymalnie wykorzystuje wydajność systemów wieżowych. Nawet obecnie największy,  370 EC-B 12 Fibre, pracuje z wykorzystaniem systemu wieżowego 21 HC 290 ze słupkami narożnymi mierzącymi zaledwie 2,1 metra. Jest to szczególnie ciekawe, ponieważ jest to jeden z najczęściej używanych systemów wieżowych Liebherr.

Liebherr opracował również nowy system wieżowy 12 EC 125  dla 125 EC-B 6 jako część nowej serii. Niezwykle wąskie słupki narożne o długości 1,2 metra sprawiają, że system wieżowy 12 EC jest szczególnie odpowiedni na budowach, gdzie przestrzeń jest bardzo ograniczona. System wieżowy 12 EC ma dwa udźwigi: 12 EC 100 i 12 EC 125.

Pierwsze osiem żurawi w nowej serii EC-B to 125 EC-B 6, 220 EC-B 10, 220 EC-B 12, 240 EC-B 10 Fibre, 240 EC-B 12 Fibre, 340 EC-B 12, 340 EC-B 16 i 370 EC-B 12 Fibre.

 
Main page Contacts Search Contacts Search